Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών

MENUMENU
  • Τμήμα
      • Φυσιογνωμία
      • Διδάσκοντες
      • Πολιτική Ποιότητας
      • Νέο Κτίριο
      • Διοίκηση
      • Προσωπικό
      • Αξιολόγηση Τμήματος
  • Σπουδές
    • Γνωστικά Αντικείμενα
    • Προπτυχιακές Σπουδές
    • Μεταπτυχιακές Σπουδές
      • Π.Μ.Σ. στην «Επιστήμη και Τεχνολογία ΗΜΜΥ»
      • Π.Μ.Σ. στα «Ευφυή Δίκτυα Ηλεκτρικής Ενέργειας»
      • Π.Μ.Σ. στην «Εφαρμοσμένη Πληροφορική»
      • Υπότροφοι Π.Μ.Σ. «Επιστήμη και Τεχνολογία ΗΜΜΥ»
      • Υπότροφοι Π.Μ.Σ. «Εφαρμοσμένη Πληροφορική»
    • Διδακτορικές Σπουδές
    • Κινητικότητα Erasmus+
    • Κατάλογος Μαθημάτων
      • Προπτυχιακά Μαθήματα
      • Μεταπτυχιακά Μαθήματα
        • Επιστήμη και Τεχνολογία ΗΜΜΥ
        • Ευφυή Δίκτυα Ηλεκτρικής Ενέργειας
        • Εφαρμοσμένη Πληροφορική
      • Erasmus
    • Πιστωτικές Μονάδες ECTS
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο
    • Ωρολόγιο Π.Π.Σ. Εαρινού
      • Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Π.Π.Σ. Χειμερινού Εξαμήνου
      • Ανα Έτος Ωρολόγιο Π.Π.Σ. Χειμερινού Εξαμήνου
      • Μαθήματα Π.Π.Σ. Χειμερινού που διδάσκονται τώρα
      • Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Π.Π.Σ. Εαρινού Εξαμήνου
      • Ανα Έτος Ωρολόγιο Π.Π.Σ. Εαρινού Εξαμήνου
      • Μαθήματα Π.Π.Σ. Εαρινού που διδάσκονται τώρα
    • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Εαρινού
      • Επιστήμη και Τεχνολογία ΗΜΜΥ
        • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Χειμερινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Χειμερινού που διδάσκονται τώρα
        • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Εαρινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Εαρινού που διδάσκονται τώρα
      • Ευφυή Δίκτυα Ηλεκτρικής Ενέργειας
        • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Χειμερινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Χειμερινού που διδάσκονται τώρα
        • Ωρολόγιου Π.Μ.Σ. Εαρινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Εαρινού που διδάσκονται τώρα
      • Εφαρμοσμένη Πληροφορική
        • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Χειμερινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Χειμερινού που διδάσκονται τώρα
        • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Εαρινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Εαρινού που διδάσκονται τώρα
    • Επαγγελματικά Θέματα
    • Πιστοποιήσεις
      • Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στην «Επιστήμη Δεδομένων»
    • Υποστήριξη Φοιτητών
      • Υποστήριξη ΦμεΑ
      • Συχνές Ερωτήσεις
      • Παρενόχληση - Εκφοβισμός
      • Μήνυμα Προέδρου
    • Πρακτική Άσκηση
  • Έρευνα
    • Εργαστήρια
    • Ερευνητικά Έργα
    • Μεταδιδακτορική Έρευνα
    • Υποψήφιοι Διδάκτορες
    • Διατριβές – Εργασίες
    • Ερευνητικά Έργα σε Εξέλιξη

      SL-ReDu: Αναγνώριση Νοηματικής Γλώσσας στην Εκπαίδευση

      Επιστ. Υπεύθυνος

      Ποταμιάνος ΓεράσιμοςΠοταμιάνος Γεράσιμος, Αναπληρωτής Καθηγητής
      E-mail: gpotamianos@e-ce.uth.gr

      Τίτλος SL-ReDu: Αναγνώριση Νοηματικής Γλώσσας στην Εκπαίδευση
      Διάρκεια 2020 – 2023
      Ιστοσελίδα https://sl-redu.e-ce.uth.gr/

      Περισσότερα →

      Qualcomm Faculty R&D Award 2019

      Επιστ. Υπεύθυνος

      Σωτηρίου ΧρήστοςΣωτηρίου Χρήστος, Αναπληρωτής Καθηγητής
      E-mail: chsotiriou@e-ce.uth.gr

      Τίτλος Qualcomm Faculty R&D Award 2019
      Διάρκεια 2019 – 2023
      Ιστοσελίδα https://caslab.e-ce.uth.gr/

      Περισσότερα →

      Characterisation of LN2 UUI

      Επιστ. Υπεύθυνος

      Σωτηρίου ΧρήστοςΣωτηρίου Χρήστος, Αναπληρωτής Καθηγητής
      E-mail: chsotiriou@e-ce.uth.gr

      Τίτλος Characterisation of LN2 UUI
      Διάρκεια 2019 – 2023
      Ιστοσελίδα https://caslab.e-ce.uth.gr/

      Περισσότερα →

      BigOptiBase - Βελτιστοποίηση Κατανάλωσης Ενέργειας Σταθμών Βάσης με Τεχνολογίες Διαχείρισης Μεγάλου Όγκου Δεδομένων

      Συμμετέχοντα Μέλη ΔΕΠ

      Σταμούλης Γεώργιος, Καθηγητής
      E-mail: georges@e-ce.uth.gr

      Τίτλος BigOptiBase – Βελτιστοποίηση Κατανάλωσης Ενέργειας Σταθμών Βάσης με Τεχνολογίες Διαχείρισης Μεγάλου Όγκου Δεδομένων
      Διάρκεια 2019 – 2022
      Ιστοσελίδα http://www.bigoptibase.gr/

      Περισσότερα →

      PV-Auto-Scout: Integrated System for the Automated Inspection of Photovoltaic Parks using IR-thermography via Autonomous Aerial Vehicles (drones)

      Επιστ. Υπεύθυνος

      Λάλης ΣπύροςΛάλης Σπύρος, Καθηγητής
      E-mail: lalis@e-ce.uth.gr

      Τίτλος PV-Auto-Scout: Integrated System for the Automated Inspection of Photovoltaic Parks using IR-thermography via Autonomous Aerial Vehicles (drones)
      Διάρκεια 2018 – 2022
      Ιστοσελίδα http://www.pvautoscout.com/

      Περισσότερα →

  • Δραστηριότητες
    • Διαλέξεις
    • Σεμινάρια Π.Μ.Σ
    • Ημερίδες & Συνέδρια
    • Ημερολόγιο Εκδηλώσεων
  • Απόφοιτοι
      • Ισοτιμία ΜΗΥΤΔ με ΗΜΜΥ
      • Γνώμες Αποφοίτων
      • Διδάκτορες
  • Υπηρεσίες
    • Γραμματεία
      • Πληροφορίες
      • Γενικά Έντυπα
    • Τεχνική Υποστήριξη
  • Ανακοινώσεις
    • Γενικές Ανακοινώσεις
    • Ακαδημαϊκά Νέα
    • Αποφοίτων
    • Πρακτική Άσκηση
    • Θέσεις Εργασίας
    • Εκδηλώσεις
    • Υποτροφίες
    • Πρόσφατες Ανακοινώσεις

      • 27/05/2022 Υποτροφίες Κληροδοτήματος Νικ. Δ. Χρυσοβέργη 2022-2023
      • 16/05/2022 Κατατακτήριες Εξετάσεις 2022-2023 (Ύλη Μαθημάτων, Υποβολή Δικαιολογητικών, Διεξαγωγή Εξετάσεων)
      • 16/05/2022 Υποβολή Αιτήσεων Σίτισης και Στέγασης 2022-2023
      • 13/05/2022 Διεθνές Θερινό Σχολείο για την Καινοτομία στο Βόλο, ΤΗΜΜΥ, 9 – 15 Μαΐου 2022
      • 06/05/2022 Μαθητές για τη Βιωσιμότητα με Σχεδιαστική Σκέψη από την Ομάδα Δημιουργικών Τεχνολογιών Μάθησης
  • Επικοινωνία
    • Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών
      • Σέκερη και Χέυδεν
        Πεδίον Άρεως, κτίριο ΤμΗΜΜΥ
        ΤΚ 383 34, Βόλος
      Τηλ. +30 24210 74967
      e-mail gece ΑΤ e-ce.uth.gr
      Τηλ. Π.Μ.Σ. +30 24210 74934
      e-mail Π.Μ.Σ. pgsec ΑΤ e-ce.uth.gr
      Fax +30 24210 74997
  • Είσοδος

Γιατί η Πληροφορική θα πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα

Αρχική » Ανακοινώσεις » Ακαδημαϊκά Νέα » Γιατί η Πληροφορική θα πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα
10/09/2013
  • Ακαδημαϊκά Νέα

Ένα πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα καλύπτει μια βασική περιοχή γνώσης που αποτελεί κατά τεκμήριο προαπαιτούμενη γνώση για το Πανεπιστημιακό Τμήμα που επιθυμεί να εισαχθεί ο υποψήφιος. Για τα «κλασσικά» μαθήματα του είδους (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική) είναι εύκολα κατανοητό γιατί θα πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενα για την εισαγωγή των υποψηφίων σε Πανεπιστημιακά Τμήματα Θετικών Επιστημών. Τι συμβαίνει όμως με την Πληροφορική;Στον πυρήνα της επιστήμης της Πληροφορικής βρίσκεται η Αλγοριθμική, ήτοι η μελέτη του αλγορίθμου, δηλ. της αλληλουχίας βημάτων που επιτυγχάνουν με σαφή τρόπο την επίλυση ενός προβλήματος. Η Αλγοριθμική έχει ρίζες και στην αρχαία ελληνική σκέψη (κόσκινο Ερατοσθένη, Ευκλείδειος αλγόριθμος υπολογισμού ΜΚΔ κλπ.). Από το 1980 περίπου όταν εμφανίστηκαν οι προσωπικοί υπολογιστές και άρχισε η παγκόσμια τεχνολογική ανάπτυξη βασισμένη στις διαρκώς εξελισσόμενες ψηφιακές τεχνολογίες (διαδίκτυο, φορητές συσκευές, κλπ.) η Αλγοριθμική εξελίχθηκε σε εξαιρετικά σημαντική περιοχή γνώσης και για την εκπαίδευση, καθώς αφενός αναδεικνύει την ισχύ και αποτελεσματικότητα του αναλυτικού τρόπου της ανθρώπινης σκέψης για την επίλυση προβλημάτων, αφετέρου προσφέρει το θεμέλιο για την επιτυχή σχεδίαση και ανάπτυξη προϊόντων λογισμικού. Η κατανόηση της δυναμικής που χαρακτηρίζει την Αλγοριθμική οδηγεί σήμερα τα εκπαιδευτικά συστήματα τεχνολογικά προηγμένων χωρών (ενδεικτικά: ΗΠΑ, Γαλλία, Γερμανία, Αγγλία, κ.ά.) στο να καλλιεργούν την αλγοριθμική σκέψη των μαθητών ήδη από τη πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να προετοιμάζουν καλύτερα εκείνους που θα ακολουθήσουν στη συνέχεια σπουδές τεχνολογικού χαρακτήρα.

Στην Ελλάδα μέχρι πρόσφατα την καλλιέργεια της αλγοριθμικής σκέψης υποστήριζε το μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Περιβάλλον Προγραμματισμού» (ΑΕΠΠ) που διδάσκονταν στην τεχνολογική κατεύθυνση του Γενικού Λυκείου. Οι μαθητές που παρακολουθούσαν και εξετάζονταν με επιτυχία στο μάθημα αυτό διέθεταν σαφώς το απαραίτητο υπόβαθρο γνώσεων για σπουδές στα 21 συνολικά Τμήματα ΑΕΙ (Πανεπιστημιακά Τμήματα Πληροφορικής, Επιστήμης Υπολογιστών, Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Τμήματα Πολυτεχνείου Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ, κλπ.) καθώς και τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΤΕΙ. Η παντελής κατάργηση του μαθήματος ΑΕΠΠ από το πρόγραμμα σπουδών της Γ Λυκείου και η αντικατάστασή του από τη Χημεία ως πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος (υποχρεωτικά για όλους τους υποψηφίους Τμημάτων Θετικών Επιστημών) συνιστά σαφώς οπισθοδρόμηση σε εποχές όπου δεν υπήρχε η σημερινή τεχνολογική εξέλιξη καθώς και η κατανόηση της αξίας της Αλγοριθμικής ως θεμελιώδους πεδίου γνώσης. Αποτελεί επίσης παρανόηση για το είδος των προαπαιτούμενων γνώσεων για τα προαναφερθέντα Τμήματα καθώς η Χημεία πόρρω απέχει από το να αποτελεί θεμελιώδες πεδίο γνώσης για αυτά. Αν ισχύσει μια τέτοια ρύθμιση τότε θα αποτελέσει παγκόσμια αρνητική πρωτοτυπία το γεγονός πως το εκπαιδευτικό μας σύστημα θα υποχρεώσει τους υποψηφίους των ανωτέρω Τμημάτων να μελετούν και να εξετάζονται σε αντικείμενο παντελώς άσχετο με την ουσία των μετέπειτα σπουδών τους.

Θεωρώντας ότι το υπό ψήφιση νομοσχέδιο θα πρέπει να συμβάλλει στην ανάπτυξη της Εθνικής Παιδείας δημιουργώντας ευνοϊκές προϋποθέσεις για υψηλού επιπέδου τεχνολογικές σπουδές για τους Ελληνόπαιδες αλλά και συνολικά για το μέλλον της χώρας στον παγκόσμιο στίβο τεχνολογικών εξελίξεων, προτείνουμε πως η λογικά σωστή επιλογή είναι να συνεχίσει να διδάσκεται μάθημα Αλγοριθμικής στη Γ Λυκείου εμπλουτισμένο με στοιχεία προγραμματισμού καθώς και πολύ βασικά στοιχεία οργάνωσης υπολογιστών. Το μάθημα αυτό θα πρέπει να είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο (εναλλακτικά με τη Χημεία) για εκείνους τους υποψηφίους που επιθυμούν την εισαγωγή τους σε τεχνολογικού προσανατολισμού Τμήματα όπως τα παραπάνω.

ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

1. Ιωάννης Βλαχάβας, Τμήμα Πληροφορικής, ΑΠΘ
2. Πάνος Τραχανιάς, Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Ηράκλειο, Κρήτη
3. Ιωάννης Γαροφαλάκης, Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής, Πάτρα
4. Ιωάννης Σταυρακάκης, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΠΑ
5. Στέφανος Γκρίτζαλης, Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Αιγαίου
6. Γιώργος Σταμούλης, Τμήμα Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
7. Παναγιώτης Μποζάνης, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
8. Μάρω Βλαχοπούλου, Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
9. Μαλβίνα Βαμβακάρη, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεματικής, Χαροκόπειο Πανεπίστημιο
10. Γεώργιος Χασάπης, Τμήμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Α.Π.Θ.
11. Μάριος Δικαιάκος, Τμήμα Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Κύπρου
12. Θόδωρος Αποστολόπουλος, Πρόεδρος τμήματος Πληροφορικής, ΟΠΑ
13. Αντώνης Ομ. Αλετράς, Πρόεδρος Τμήματος Πληροφορικής με Εφαρμογές στην Βιοϊατρική
14. Μαρία Βίρβου, Τμήμα Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
15. Δημήτριος Τσαμάκης, Κοσμήτορας ΣΗΜΜΥ-ΕΜΠ
16. Αριστείδης Λύκας, Πρόεδρος Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
17. Μιχάλης Ξένος, Διευθυντής Προγράμματος Σπουδών “Πληροφορική”, ΕΑΠ
18. Παναγιώτης Βλάμος, Πρόεδρος Τμήματος Πληροφορικής, Ιονίου Πανεπιστημίου
19. Παναγιώτης Δεμέστιχας, πρόεδρος του τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιά

Πρόσφατες Ανακοινώσεις

  • 27/05/2022 Υποτροφίες Κληροδοτήματος Νικ. Δ. Χρυσοβέργη 2022-2023
  • 16/05/2022 Κατατακτήριες Εξετάσεις 2022-2023 (Ύλη Μαθημάτων, Υποβολή Δικαιολογητικών, Διεξαγωγή Εξετάσεων)
  • 16/05/2022 Υποβολή Αιτήσεων Σίτισης και Στέγασης 2022-2023
  • 13/05/2022 Διεθνές Θερινό Σχολείο για την Καινοτομία στο Βόλο, ΤΗΜΜΥ, 9 – 15 Μαΐου 2022

e-Yπηρεσίες

Επικοινωνία

  • Σέκερη και Χέυδεν, Πεδίον Άρεως, Βόλος
  • Τηλέφωνο: +30 24210 74967
  • Fax: +30 24210 74997
  • Email: gece@e-ce.uth.gr

Ανακοινώσεις

  • Γενικές Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκά Νέα
  • Θέσεις Εργασίας
  • Υποτροφίες
  • Αποφάσεις Συλλογικών Οργάνων

Θα μας Βρείτε

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Linkedin
© Copyright 2022 Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών