Π.Μ.Σ. | Εφαρμοσμένη Πληροφορική |
---|---|
Γνωστικός Τομέας | Ομάδα Εφαρμογών και Θεμελιώσεων της Επιστήμης Υπολογιστών (ΕΘ) |
Εξάμηνο | Εξάμηνο 3 – Χειμερινό |
Τύπος Μαθήματος | Επιλογής |
Μονάδες ECTS | 10 |
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας | 4 |
Σελίδα Μαθήματος | https://eclass.uth.gr/courses/E-CE_P_158 |
Διδάσκων |
|
Συγγράμματα |
|
Πρόγραμμα Χειμερινού Εξαμήνου Ακ. Έτους 2024 – 2025 | ||||
---|---|---|---|---|
Ημέρα | Ώρα | Τύπος | Αίθουσα | Διδάσκων |
Σάββατο | 09:00 – 13:00 | Διάλεξη | Αμφ. 3 (115) |
Το μάθημα αυτό πραγματεύεται το θεωρητικό υπόβαθρο της παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ και έχει βασικό του στόχο την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης μέσω της σύγχρονης εκπαιδευτικής τεχνολογίας που δίνει έμφαση στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Το μάθημα επικεντρώνεται στη χρήση τεχνολογίας ως εκπαιδευτικό εργαλείο σε διαδικασίες δια βίου μάθησης που απευθύνονται σε ευρείς ομάδες στόχους, συμπεριλαμβανομένων μαθητών προσχολικής ηλικίας, μαθητών δημοτικού, μαθητών γυμνασίου, μαθητών λυκείου, και ενηλίκων συμπεριλαμβανομένων επαγγελματιών. Το μάθημα καλύπτει τις θεωρίες μάθησης που προτείνουν προδιαγραφές για τη σχεδίαση και αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού (ΕΛ). Το μάθημα αναλύει παραδοσιακές και σύγχρονες μεθοδολογίες μάθησης όπως συνεργατική μάθηση, εξερεύνηση, μάθηση με δράση, μάθηση σε κίνηση, μάθηση μέσω επίλυσης προβλημάτων, μάθηση μέσω εργασιών, κ.α. Στη συνέχεια το μάθημα επικεντρώνεται στη στοχοθεσία και τα κίνητρα στη διδασκαλία της νοηματοδοτημένης μάθησης αξιοποιώντας τις τεχνολογίες ως γνωστικά αντικείμενα, Αναζήτηση και πρόσβαση σε πληροφορία, Επικοινωνία, Κατασκευή γνώσης, Εννοιολογική χαρτογράφηση, Προγραμματισμός, Μοντελοποίηση, Προσομοιώσεις, Εκπαιδευτικά Παιχνίδια. Επιπλέον, το μάθημα επικεντρώνεται στο πως η τεχνολογία μπορεί να συμβάλλει σε συνδυασμό με παιδαγωγικές θεωρίες στην ανάπτυξη βασικών εγκάρσιων δεξιοτήτων όπως οι ψηφιακές δεξιότητες, δεξιότητες γλωσσών, επιχειρηματική σκέψη, κριτική σκέψη, αναλυτική σκέψη, εργασία σε ομάδες.
Στη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αναμένεται να αποκτήσουν γνώσεις δεξιότητες-στάσεις για την αξιοποίηση της Τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα οι φοιτητές θα μπορούν:
- Να εισαχθούν σε στρατηγικές και μοντέλα ένταξης των ΤΠΕ στην εκπαίδευση,
- Να κατανοήσουν βασικά θεωρητικά στοιχεία για τη μάθηση και τη διδασκαλία με ΤΠΕ
- Να γνωρίσουν τις θεωρίες μάθησης, να αναγνωρίσουν την επίδραση των διαφορετικών θεωριών μάθησης στη διδασκαλία με υπολογιστή και να μπορούν να τις εφαρμόζουν ανάλογα.
- Να μάθουν τις θεωρίες μάθησης και τη σχέση τους με το εκπαιδευτικό λογισμικό
- Να γνωρίσουν τις μεθόδους αξιολόγησης των εκπαιδευτικών λογισμικών,
- Να μάθουν να αξιοποιούν στη διδακτική πράξη τα διδακτικά σενάρια
- Να αντιληφθούν πως η υπολογιστική σκέψη αναπτύσσεται μέσα από τη διδακτική του προγραμματισμού.
- Να αντιληφθούν πως οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας όπως, η διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, collaborative learning, problem based learning, ενισχύουν τη μάθηση που υποστηρίζεται από ΤΠΕ.
- Να είναι ικανοί να αξιοποιούν τις τεχνολογίες ως γνωστικά αντικείμενα
- να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά παιχνίδια στη διδασκαλία.
- να αναγνωρίζουν τα είδη των πολυμεσικών εφαρμογών
- να χρησιμοποιούν τα πολυμέσα
- Παιδαγωγικές εφαρμογές Edmodo, Dropbox κ.α κινητές τεχνολογίες, διαδραστικά συστήματα.
- να αναγνωρίσουν βασικά χαρακτηριστικά της μάθησης από απόσταση και να μπορούν να επιλέξουν τρόπους μάθησης από απόσταση, e-learning
Πρόσφατες Ανακοινώσεις
- 10/06/2025 Παράδοση Εκλογικού Καταλόγου των μελών Δ.Ε.Π. για την Ανάδειξη Προέδρου και Αντιπροέδρου
- 10/06/2025 Ανακήρυξη υποψηφίων για το αξίωμα του Προέδρου και Αντιπροέδρου του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
- 06/06/2025 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Διδασκαλία Μαθημάτων στο ΠΜΣ «Εφαρμοσμένη Πληροφορική» για το Χειμερινό Εξάμηνο Ακ. Έτους 2025-2026
- 06/06/2025 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Διδασκαλία Μαθημάτων στο ΠΜΣ «Ευφυή Δίκτυα Ηλεκτρικής Ενέργειας» για το Χειμερινό Εξάμηνο Ακ. Έτους 2025-2026