Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών

MENUMENU
  • Τμήμα
      • Φυσιογνωμία
      • Διδάσκοντες
      • Πολιτική Ποιότητας
      • Νέο Κτίριο
      • Διοίκηση
      • Προσωπικό
      • Πιστοποίηση Τμήματος
      • Καλωσόρισμα Προέδρου
  • Σπουδές
    • Γνωστικά Αντικείμενα
    • Προπτυχιακές Σπουδές
    • Μεταπτυχιακές Σπουδές
      • Π.Μ.Σ. στην «Επιστήμη και Τεχνολογία ΗΜΜΥ»
      • Π.Μ.Σ. στα «Ευφυή Δίκτυα Ηλεκτρικής Ενέργειας»
      • Π.Μ.Σ. στην «Εφαρμοσμένη Πληροφορική»
    • Διδακτορικές Σπουδές
    • Κινητικότητα
    • Κατάλογος Μαθημάτων
      • Προπτυχιακά Μαθήματα
      • Μεταπτυχιακά Μαθήματα
        • Επιστήμη και Τεχνολογία ΗΜΜΥ
        • Ευφυή Δίκτυα Ηλεκτρικής Ενέργειας
        • Εφαρμοσμένη Πληροφορική
      • Erasmus
    • Πιστωτικές Μονάδες ECTS
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο Π.Π.Σ.
    • Ακαδημαϊκό Ημερολόγιο Π.Μ.Σ
    • Ωρολόγιο Π.Π.Σ. Εαρινού
      • Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Π.Π.Σ. Χειμερινού Εξαμήνου
      • Ανα Έτος Ωρολόγιο Π.Π.Σ. Χειμερινού Εξαμήνου
      • Μαθήματα Π.Π.Σ. Χειμερινού που διδάσκονται τώρα
      • Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Π.Π.Σ. Εαρινού Εξαμήνου
      • Ανα Έτος Ωρολόγιο Π.Π.Σ. Εαρινού Εξαμήνου
      • Μαθήματα Π.Π.Σ. Εαρινού που διδάσκονται τώρα
    • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Εαρινού
      • Επιστήμη και Τεχνολογία ΗΜΜΥ
        • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Χειμερινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Χειμερινού που διδάσκονται τώρα
        • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Εαρινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Εαρινού που διδάσκονται τώρα
      • Ευφυή Δίκτυα Ηλεκτρικής Ενέργειας
        • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Χειμερινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Χειμερινού που διδάσκονται τώρα
        • Ωρολόγιου Π.Μ.Σ. Εαρινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Εαρινού που διδάσκονται τώρα
      • Εφαρμοσμένη Πληροφορική
        • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Χειμερινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Χειμερινού που διδάσκονται τώρα
        • Ωρολόγιο Π.Μ.Σ. Εαρινού Εξαμήνου
        • Μαθήματα Π.Μ.Σ. Εαρινού που διδάσκονται τώρα
    • Πρόγραμμα Εξεταστικής
      • Εξεταστική Π.Π.Σ.
      • Εξεταστική Π.Μ.Σ.
    • Επαγγελματικά Θέματα
    • Πιστοποιήσεις
      • Πρόγραμμα Εξειδίκευσης στην «Επιστήμη Δεδομένων»
      • Πρόγραμμα Παιδαγωγικής & Διδακτικής Επάρκειας
    • Υποστήριξη Φοιτητών
      • Υποστήριξη ΦμεΑ
      • Συχνές Ερωτήσεις
      • Παρενόχληση - Εκφοβισμός
    • Πρακτική Άσκηση
  • Έρευνα
    • Εργαστήρια
    • Ερευνητικά Έργα
    • Μεταδιδακτορική Έρευνα
    • Υποψήφιοι Διδάκτορες
    • Διατριβές – Εργασίες
    • Ερευνητικά Έργα σε Εξέλιξη

      Αναλογικός Σχεδιασμός, Δοκιμές και Επαλήθευση

      Επιστ. Υπεύθυνος

      Πλέσσας ΦώτιοςΠλέσσας Φώτιος, Καθηγητής
      E-mail: fplessas@e-ce.uth.gr

      ΤίτλοςΑναλογικός Σχεδιασμός, Δοκιμές και Επαλήθευση
      Φορέας ΧρηματοδότησηςNanoZeta Technologies ltd.
      Προϋπολογισμός271.400,00
      Διάρκεια26/01/2021 – 25/01/2028

      Περισσότερα →

      DIGITAfrica: Towards a comprehensive pan-African research infrastructure in Digital Sciences

      Επιστ. Υπεύθυνος

      Κοράκης ΑθανάσιοςΚοράκης Αθανάσιος, Καθηγητής
      E-mail: korakis@e-ce.uth.gr

      ΤίτλοςDIGITAfrica: Towards a comprehensive pan-African research infrastructure in Digital Sciences
      Φορέας ΧρηματοδότησηςΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      Προϋπολογισμός123.125,00
      Διάρκεια16/12/2024 – 31/12/2027

      Περισσότερα →

      TWIN-RELECT: Twinning for Excellence in Reliable Electronics

      Επιστ. Υπεύθυνος

      Σωτηρίου ΧρήστοςΣωτηρίου Χρήστος, Καθηγητής
      E-mail: chsotiriou@e-ce.uth.gr

      ΤίτλοςTWIN-RELECT: Twinning for Excellence in Reliable Electronics
      Φορέας ΧρηματοδότησηςΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
      Προϋπολογισμός602.500,00
      Διάρκεια01/10/2024 – 30/09/2027

      Περισσότερα →

      Λίστα Ερευνητικώ Έργων →

  • Απόφοιτοι
      • Ισοτιμία ΜΗΥΤΔ με ΗΜΜΥ
      • Γνώμες Αποφοίτων
      • Διδάκτορες
  • Υπηρεσίες
    • Γραμματεία
      • Πληροφορίες
      • Γενικά Έντυπα
    • Τεχνική Υποστήριξη
  • Ανακοινώσεις
    • Γενικές Ανακοινώσεις
    • Ακαδημαϊκά Νέα - Εκδηλώσεις
    • Συνέδρια
    • Πρωτοετών
    • Αποφοίτων
    • Θέσεις Εργασίας
    • Υποτροφίες
    • Αποφάσεις Συλλογικών Οργάνων
    • Πρόσφατες Ανακοινώσεις

      • 10/06/2025 Παράδοση Εκλογικού Καταλόγου των μελών Δ.Ε.Π. για την Ανάδειξη Προέδρου και Αντιπροέδρου
      • 10/06/2025 Ανακήρυξη υποψηφίων για το αξίωμα του Προέδρου και Αντιπροέδρου του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
      • 06/06/2025 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Διδασκαλία Μαθημάτων στο ΠΜΣ «Εφαρμοσμένη Πληροφορική» για το Χειμερινό Εξάμηνο Ακ. Έτους 2025-2026
      • 06/06/2025 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Διδασκαλία Μαθημάτων στο ΠΜΣ «Ευφυή Δίκτυα Ηλεκτρικής Ενέργειας» για το Χειμερινό Εξάμηνο Ακ. Έτους 2025-2026
      • 03/06/2025 Προκηρύξεις Υποτροφιών Κληροδοτημάτων ΙΚΥ
  • Επικοινωνία
    • Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
      • Σέκερη και Χέυδεν
        Πεδίον Άρεως, κτίριο ΤμΗΜΜΥ
        ΤΚ 383 34, Βόλος
      Τηλ.+30 24210 74967, +30 24210 74934
      e-mailgece ΑΤ e-ce.uth.gr
      Τηλ. Π.Μ.Σ.+30 24210 74933
      e-mail Π.Μ.Σ.pgsec ΑΤ e-ce.uth.gr
      Ιστοσελίδαhttps://www.e-ce.uth.gr/contact-info/
  • Είσοδος

ECE329 Τεχνολογίες Εκπαίδευσης

Αρχική » Σπουδές » Προπτυχιακές Σπουδές » Προπτυχιακά Μαθήματα » ECE329 Τεχνολογίες Εκπαίδευσης

Loading…

Δομή Προαπαιτούμενων Μαθημάτων

Xρώμα κόμβου:
1ο Έτος 2ο Έτος 3ο Έτος 4ο-5ο Έτος


Σχήμα Κόμβου:
Κύκλος: Υποχρεωτικό Μάθημα
Τετράγωνο: Μάθημα Επιλογής
Αστεράκι: Μάθημα για το οποίο γίνεται η αναζήτηση των προαπαιτουμένων


Σύρσιμο Κόμβου:
Κάνοντας κλίκ στον κόμβο και μετακινώντας το ποντίκι.


Μεγένθυση & Μετακίνηση Γραφήματος:
Κάνοντας κύλιση (scrolling) και σύρσιμο (dragging) του ποντικιού.

Γνωστικό ΑντικείμενοΕφαρμογών και Θεμελιώσεων της Επιστήμης των Υπολογιστών (ΕΘ)
ΕξάμηνοΕξάμηνο 5 – Χειμερινό
Είδος ΜαθήματοςΕπιλογής
Τύπος Μαθήματος Ειδίκευσης
Συν. Εβδ. Ωρών Διδασκαλίας4
Ώρες Θεωρίας4
Ώρες Εργαστηρίου0
Ώρες Φροντιστηρίου0
Μονάδες ECTS6
Σελίδα Μαθήματοςhttps://eclass.uth.gr/courses/E-CE_U_187/
Υπεύθυνη Μαθήματος

Δασκαλοπούλου ΑσπασίαΔασκαλοπούλου Ασπασία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
E-mail: aspassia@uth.gr

Διδάσκουσα
  • Τσαλαπάτα Χαρίκλεια, Ε.ΔΙ.Π.
    E-mail: htsalapa@e-ce.uth.gr
Συγγράμματα
  • Βιβλίο [119913]: Ουσιαστική Μάθηση με την Τεχνολογία, Βασιλική Μητροπούλου Λεπτομέρειες
Βιβλιογραφία

Επιστημονικές δημοσιεύσεις στον τομέα της τεχνολογίας στην εκπαίδευση.

Ικανότητες – Δεξιότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Υποχρεώσεις φοιτητών
  • Υποχρεωτική εκπόνηση εργασιών
  • Υποχρεωτική παρουσίαση εργασιών
Πρόγραμμα Χειμερινού Εξαμήνου Ακ. Έτους 2024 – 2025
ΗμέραΏραΤύποςΑίθουσαΔιδάσκων
Δευτέρα11:00 – 13:00ΔιάλεξηΑμφ. 3 (115)
  • Τσαλαπάτα Χαρίκλεια
Παρασκευή11:00 – 13:00ΔιάλεξηΑμφ. 3 (115)
  • Τσαλαπάτα Χαρίκλεια
  • Περιγραφή-Στόχοι
  • Μαθησιακά Αποτελέσματα
  • Αξιολόγηση Φοιτητών
  • Κατανομή ύλης

Το μάθημα επικεντρώνεται στη χρήση τεχνολογίας ως εκπαιδευτικό εργαλείο σε διαδικασίες δια βίου μάθησης που απευθύνονται σε ευρείες ομάδες στόχους, συμπεριλαμβανομένων μαθητών προσχολικής ηλικίας, μαθητών δημοτικού, μαθητών γυμνασίου, μαθητών λυκείου, σπουδαστών επαγγελματικής κατάρτισης, και ενηλίκων, συμπεριλαμβανομένων επαγγελματιών. Το μάθημα αναλύει παραδοσιακές και σύγχρονες μεθοδολογίες μάθησης όπως συνεργατική μάθηση, διερευνητική μάθηση, μάθηση με δράση, μάθηση σε κίνηση, μάθηση μέσω επίλυσης προβλημάτων, μάθηση μέσω εργασιών, κ.α. Στη συνέχεια το μάθημα επικεντρώνεται στο πως η τεχνολογία, και κυρίως η τεχνολογία ηλεκτρονικών υπολογιστών, μπορεί να συνδυαστεί με αναδυόμενες καινοτόμες μεθοδολογίες μάθησης για τη διεύρυνση και βελτίωση διαδικασιών και εμπειριών μάθησης τόσο επίσημων, όσων και ανεπίσημων και άτυπων. Συγκεκριμένα αναλύεται η χρήση των εξής τεχνολογιών ως μαθησιακών εργαλείων που μπορεί να ενσωματωθούν σε συνδυασμένες διαδικασίες μάθησης που συμπεριλαμβάνουν διδασκαλία, χρήση ψηφιακών βοηθημάτων, συνεργασία, και δραστηριότητες μέσα και έξω από την τάξη: συστημάτων διαχείρισης μάθησης και γνώσης με ασύγχρονο τρόπο, συστημάτων σύγχρονης επικοινωνίας για μάθηση από απόσταση, εξομοιωτών, εκπαιδευτικών παιχνιδιών, μεθοδολογίας παιγνίων στη μάθηση, τεχνολογίας αφής, κινητής τηλεφωνίας, ψηφιακής αφήγησης, MOOCs, ψηφιακών κοινοτήτων, τεχνητής νοημοσύνης, και άλλων. Το μάθημα αναφέρεται στο πως η τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει τη μάθηση σε ομάδες ατόμων που αντιμετωπίζουν επιπλέον συγκεκριμένες προκλήσεις όπως τα άτομα που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες, τα άτομα με ειδικές δεξιότητες, τα άτομα που βρίσκονται σε κίνδυνο κοινωνικής απομόνωσης, κ.α. Επιπλέον, το μάθημα επικεντρώνεται στο πως η τεχνολογία μπορεί να συμβάλλει σε συνδυασμό με παιδαγωγικές θεωρίες στην ανάπτυξη, πέρα των βασικών γνώσεων, εγκάρσιων δεξιοτήτων όπως οι ψηφιακές δεξιότητες, δεξιότητες γλωσσών, επιχειρηματική σκέψη, κριτική σκέψη, αναλυτική σκέψη, εργασία σε ομάδες και ανεξάρτητα, η εργασία σε διεθνές περιβάλλον, κ.α. Τέλος το μάθημα επικεντρώνεται σε ερευνητικές δραστηριότητες και καλές πρακτικές στο αντικείμενο της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση.

Το μάθημα αναφέρεται στη χρήση της τεχνολογίας ως συμπληρωματικού εκπαιδευτικού εργαλείου που μπορεί σε συνδυασμό με παιδαγωγικές θεωρήσεις να συμβάλει στην ενίσχυση μαθησιακών διαδικασιών και δραστηριοτήτων.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

• Μπορεί να εφαρμόσει ανάλυση μαθησιακών αναγκών συγκεκριμένων ομάδων σε συγκεκριμένα μαθησιακά πλαίσια.
• Γνωρίζει και κατανοεί έννοιες σχετικές με εγκάρσιες δεξιότητες όπως η αναλυτική σκέψη, κριτική σκέψη, επιχειρηματική σκέψη, ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, ικανότητα εργασίας σε ομάδες, ικανότητα εργασίας σε διεθνές περιβάλλον, ψηφιακές δεξιότητες, πράσινες δεξιότητρες, κ.α.
• Γνωρίζει και κατανοεί αναδυόμενες μεθοδολογίες μάθησης όπως η διερεύνηση, εξερεύνηση, μάθηση σε δράση, παιγνιώδης μάθηση, μάθηση σε κίνηση, μάθηση μέσω επίλυσης προβλημάτων, αφηγηματική μάθηση, μάθηση με εργασίες κ.α. καθώς επίσης και θεωρίες μάθησης όπως ο κονστρουκτιβισμός (constructivism) και ο κονστρακτιονισμός (constructionism).
• Γνωρίζει, κατανοεί και μπορεί να εφαρμόσει διαδικασίες αξιολόγησης μάθησης βάσει μαθησιακών στόχων.
• Γνωρίζει, κατανοεί και εφαρμόζει καινοτόμες τεχνολογίες υπολογιστών σε ευρύτερες διαδικασίες μάθησης, συμπεριλαμβανομένων των: ασύγχρονων λύσεων μάθησης, τεχνολογίας σύγχρονης επικοινωνίας, προσομοιώσεων, επιστημονικών πειραμάτων, ψηφιακών παιχνιδιών, κοινοτήτων, κινητής τηλεφωνίας, τεχνολογίας αφής, ψηφιακής αφήγησης, κ.α.
• Γνωρίζει και κατανοεί τις τάσεις και τα νέα πεδία έρευνας στον τομέα των τεχνολογιών εκπαίδευσης όπως παιχνιδοποίηση, MOOCs, τεχνητή νοημοσύνη, learning analytics, κ.α.
• Είναι σε θέση να αναπτύξει και να παρουσιάσει σε ακροατήριο ολοκληρωμένες προτάσεις για θετικές παρεμβάσεις μέσω τεχνολογίας υπολογιστών προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης συγκεκριμένων μαθησιακών αναγκών και της πλήρωσης συγκεκριμένων μαθησιακών στόχων.

  1. Ομαδική εργασία σε θέματα ψηφιακών εφαρμογών και υπηρεσιών για μάθηση (20%).
  2. Ομαδική εργασία σε ερευνητικά θέματα τεχνολογίας στην εκπαίδευση (20%).
  3. Ομαδική εργασία σε σχεδιασμό ψηφιακών υπηρεσιών μάθησης (30%).
  4. Ανατροφοδότηση στις εργασίες ομάδων στα πλαίσια του μαθήματος (30%).
  • Εβδομάδες 1 – 3. Η ανάγκη χρήσης της τεχνολογίας στη μάθηση, ανάλυση ομάδων χρηστών και των μαθησιακών τους ανάγκες, διαφορετικά στυλ μάθησης, αναδυόμενες μαθησιακές μεθοδολογίες όπως συνεργατική μάθηση, μάθηση μέσω εμπειρίας και δράσης, εποικοδομιτισμός και σύνθεση γνώσης.
  • Εβδομάδες 4 – 5. Μαθησιακά παιχνίδια, παιχνιδοποίηση, μάθηση μέσω επίλυσης προβλημάτων, μάθηση μέσω εργασιών, αξιολόγηση ως εργαλείο μάθησης.
  • Εβδομάδες 6 – 8. Ψηφιακές εφαρμογές και υπηρεσίες και η εφαρμογή τους για την ανάπτυξη βασικών γνώσεων και ήπιων δεξιοτήτων σε ευρέα σενάρια μάθησης, τόσο επίσημης όσο και ανεπίσημης. Παραδείγματα: πλατφόρμες διαχείρισης μάθησης και γνώσης, υπηρεσίες ασύγχρονης και σύγχρονης μάθησης από απόσταση, εκπαιδευτικές πλατφόρμες MOOCs, προσομοιώσεις, ψηφιακά υποστηρικτικά εργαλεία για STEM, ψηφιακά μαθησιακά παιχνίδια, υπηρεσίες παιχνιδοποίησης και αύξησης της διάδρασης στην τάξη, ψηφιακές εφαρμογές και υπηρεσίες για την υποστήριξη ατόμων με ειδικές δεξιότητες, και άλλα.
  • Εβδομάδες 9 – 11. Ερευνητικά θέματα τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Παραδείγματα: σχεδιασμός, υλοποίηση, χρήση, και αξιολόγηση υπηρεσιών και εφαρμογών μάθησης που απευθύνονται σε ευρείες ομάδες και στοχεύουν στην ανάπτυξη βασικών γνώσεων και ήπιων δεξιοτήτων σε επίσημες όσο και ανεπίσημες διαδικασίες όπως παιχνιδοποίηση, learning analytics, μάθηση οπουδήποτε και παντού, προγραμματισμός, μάθηση σε κοινότητες, αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών, και άλλα.
  • Εβδομάδες 12 – 13. Σχεδιασμός υπηρεσιών μάθησης που συνδιάζουν αναδυόμενες μεθοδολογίες, όπως είναι η διερευνητική μάθηση, μάθηση μέσω εμπειρίας, μάθηση με δράση, παιχνιδοποίηση, μάθηση σε κοινότητες με ψηφιακή τεχνολογία.

Πρόσφατες Ανακοινώσεις

  • 10/06/2025 Παράδοση Εκλογικού Καταλόγου των μελών Δ.Ε.Π. για την Ανάδειξη Προέδρου και Αντιπροέδρου
  • 10/06/2025 Ανακήρυξη υποψηφίων για το αξίωμα του Προέδρου και Αντιπροέδρου του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
  • 06/06/2025 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Διδασκαλία Μαθημάτων στο ΠΜΣ «Εφαρμοσμένη Πληροφορική» για το Χειμερινό Εξάμηνο Ακ. Έτους 2025-2026
  • 06/06/2025 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για Διδασκαλία Μαθημάτων στο ΠΜΣ «Ευφυή Δίκτυα Ηλεκτρικής Ενέργειας» για το Χειμερινό Εξάμηνο Ακ. Έτους 2025-2026

e-Yπηρεσίες

Επικοινωνία

  • Σέκερη & Χέυδεν, Πεδίον Άρεως, 38334, Βόλος
  • +30 24210 74967
  • +30 24210 74934
  • gece@uth.gr

Ανακοινώσεις

  • Γενικές Ανακοινώσεις
  • Ακαδημαϊκά Νέα – Εκδηλώσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Υποτροφίες
  • Αποφάσεις Συλλογικών Οργάνων

Θα μας Βρείτε

  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Linkedin
© Copyright 2025 Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία σου στο site μας.ΕΝΗΜΕΡΩΘΗΚΑΠληροφορίες