![]() | |
Ποταμιάνος Γεράσιμος, Αναπληρωτής Καθηγητής | |
---|---|
Γνωστικό Αντικείμενο | Πολυτροπική (οπτικο-ακουστική) επεξεργασία φωνής, επικοινωνία ανθρώπου-μηχανής, διάχυτη νοημοσύνη, αυτόματη αναγνώριση φωνής, ψηφιακή επεξεργασία σήματος, εφαρμογές όρασης υπολογιστών |
Δίπλωμα | Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, ΕΜΠ |
Διδακτορικό | Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Johns Hopkins University |
Γραφείο | 420 |
Ώρες Γραφείου | Τετάρτη 13:00 - 14:00 (ή κατόπιν συνεννόησης) |
Τηλ. | +30 24210 74928 |
gpotamianos@uth.gr | |
Ιστοσελίδα CV Google Scholar |
Επιστ. Υπεύθυνος | ![]() Loading… Δομή Προαπαιτούμενων ΜαθημάτωνXρώμα κόμβου: Σχήμα Κόμβου: Σύρσιμο Κόμβου: Μεγένθυση & Μετακίνηση Γραφήματος: Ο Γεράσιμος Ποταμιάνος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965. Το 1988 έλαβε το δίπλωμα του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Στη συνέχεια ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins της Βαλτιμόρης των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου έλαβε το πτυχίο Master το 1990 και το διδακτορικό του το 1994. Το αντικείμενο της διδακτορικής του διατριβής επικεντρώθηκε σε Μαρκοβιανά μοντέλα για επεξεργασία εικόνας, υπό την καθοδήγηση του καθ. Ιωάννη Γούτσια. Στη συνέχεια, εργάστηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής υπό τον καθ. Frederick Jelinek στο Κέντρο Επεξεργασίας Λόγου του Πανεπιστημίου Johns Hopkins έως το 1996, μελετώντας γλωσσικά μοντέλα χρησιμοποιώντας δέντρα αποφάσεων. Το 1996 προσελήφθη ως ερευνητικό μέλος στο Τμήμα Υπηρεσιών Λόγου και Επεξεργασίας Εικόνας των ερευνητικών εργαστηρίων της ΑΤ&Τ (AT&T Labs-Research) στο Murray Hill και Florham Park της Νέας Υερσέης, όπου δούλεψε στα θέματα της οπτικο-ακουστικής αναγνώρισης και σύνθεσης φωνής. Το 1999 προσελήφθη στο Τμήμα Τεχνολογιών Ανθρωπίνου Λόγου στο κέντρο ερευνών της ΙΒΜ (IBM T.J. Watson Research Center) στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, όπου τελικά προήχθη σε προϊστάμενο της ομάδος Εφαρμοσμένων Πολυτροπικών Διαλογικών Συστημάτων. Εκεί συνέχισε την έρευνά του στα προβλήματα της οπτικο-ακουστικής φωνής, με πιο πρόσφατη έμφαση στην πολυτροπική επεξεργασία σήματος σε περιβάλλοντα έξυπνων χώρων και διάχυτης νοημοσύνης, εντός του πλαισίου των Ευρωπαϊκών ερευνητικών έργων CHIL, DICIT, και NETCARITY. Τον Οκτώβριο του 2008 διορίστηκε μόνιμος Ερευνητής Βαθμίδας Β΄ στο Ινστιτούτο Πληροφορικής του ΙΤΕ, στην Κρήτη και τον Απρίλιο του 2009 Διευθυντής Ερευνών (Ερευνητής Βαθμίδας Α΄) στο Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Ε.ΚΕ.Φ.Ε. «Δημόκριτος». Από τον Φεβρουάριο του 2012 είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΤΗΜΜΥ) της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο. Στις επιστημονικές του δραστηριότητες συγκαταλέγονται η συμμετοχή του στο εργαστηριακό πρόγραμμα (workshop) του Κέντρου Επεξεργασίας Λόγου του Πανεπιστημίου Johns Hopkins το καλοκαίρι του 2000, διδασκαλία στην καλοκαιρινές σχολές του δικτύου ELSNET το 2001, Ε.ΚΕ.Φ.Ε. «Δημόκριτος» το 2009 και 2010, και ISCA 2014, παιδαγωγική διάλεξη (tutorial) στο διεθνές συνέδριο επεξεργασίας εικόνας (ICIP) το 2003, προσκεκλημένες διαλέξεις στα συνέδρια AVSP 2003, VisHCI 2006, ASRU 2009, ACCVW 2016, και LISTEN 2018, συμμετοχή σε πάνελ στο συνέδριο MMSP 2006, επιμέλεια έκδοσης τεύχους των περιοδικών EURASIP JASP 2002, IEEE TASLP 2009, και IEEE TM 2011, και επιμέλεια έκδοσης σειράς τριών τόμων της ACM με αντικείμενο την πολυτροπική / πολυαισθητηριακή διεπαφή ανθρώπου-μηχανής. Επίσης έλαβε βραβείο καλύτερου Άρθρου στα επιστημονικά συνέδρια ICME 2005 και Interspeech 2007 (το δεύτερο για εργασία φοιτητή του). Έχει επιτελέσει μέλος της Τεχνικής Επιτροπής Τεχνολογίας Φωνής και Γλώσσας του ΙΕΕΕ (2009-2011) και μέλος οργανωτικής επιτροπής πολλών συνεδρίων. Του έχει επίσης απονεμηθεί χορηγία στο πλαίσιο του Διεθνούς Προγράμματος Επανασύνδεσης Ερευνητών (Marie Curie International Reintegration Grant) για το έργο AVISPIRE. Έχει τέλος επιδείξει σημαντική συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα, όπως στα έργα CHIL, DICIT, NETCARITY, και INDIGO του FP6, και πιο πρόσφατα στα SYNC3 (Τεχνικός Συντονιστής έργου) και DIRHA του FP7, BabyRobot του H2020, όπως επίσης και στα Εθνικά έργα e-Prevention και TeachBot. Πρόσφατα επίσης, έχει επιτελέσει επιστημονικός υπεύθυνος του Εθνικού έργου (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) SL-ReDu. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εντοπίζονται στα θέματα της πολυτροπικής επεξεργασία φωνής με εφαρμογές σε επικοινωνία ανθρώπου-μηχανής και διάχυτη νοημοσύνη, με ιδιαίτερη έμφαση στην οπτικο-ακουστική επεξεργασία αυτής, αυτόματη αναγνώριση φωνής και ακουστικού περιβάλλοντος, πολυτροπική επεξεργασία σημάτων και αλγόριθμους συνδυασμού τους, όπως επίσης και εφαρμογές υπολογιστικής όρασης για ανίχνευση προσώπου, ανθρώπινης δραστηριότητας και νοηματικής γλώσσας. Έχει δημοσιεύσει 165 άρθρα στις ερευνητικές αυτές περιοχές με περισσότερες από 7.100 αναφορές στη διεθνή βιβλιογραφία (h-index 43 και i10-index 121) σύμφωνα με το Google Scholar, και έχει επτά πατέντες. Τέλος, είναι μέλος των ΙΕΕΕ, EURASIP, ISCA, και του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος. [Τελευταία Επικαιροποίηση: 04/04/2024] [Last update: 04/04/2024 -- Τελευταία Επικαιροποίηση: 04/04/2024] 2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
Past Millennium
[Last update: 04/04/2024 -- Τελευταία Επικαιροποίηση: 04/04/2024] Προπτυχιακά Μαθήματα:Μεταπτυχιακά Μαθήματα Π.Μ.Σ. στην «Επιστήμη και Τεχνολογία ΗΜΜΥ»: Διδάκτορες: Θερμός Σπυρίδων
Παπαδημητρίου Αικατερίνη
Κουμπαρούλης Αλέξανδρος
Τσικρικώνης Νικόλαος
| ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Τίτλος | SL-ReDu: Αναγνώριση Νοηματικής Γλώσσας στην Εκπαίδευση | ||||||||||||||||||||||||
Συμμετέχοντες Φορείς | |||||||||||||||||||||||||
Φορέας Χρηματοδότησης | Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας & Καινοτομίας (ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.) | ||||||||||||||||||||||||
Προϋπολογισμός | 172.015,25 | ||||||||||||||||||||||||
Διάρκεια | 14/01/2020 – 15/11/2024 | ||||||||||||||||||||||||
Ιστοσελίδα | https://sl-redu.e-ce.uth.gr/ |
Περιγραφή
Το SL-ReDu αποτελεί ένα καινοτόμο ερευνητικό έργο το οποίο, εκμεταλλευόμενο την πρόσφατη πρόοδο στους τομείς της βαθιάς μηχανικής μάθησης και όρασης υπολογιστών, στοχεύει στην προαγωγή της τεχνογνωσίας στην αναγνώριση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ), επικεντρώνοντας την προσοχή του στο σενάριο εφαρμογής της εκπαίδευσης στην ΕΝΓ ως δεύτερης γλώσσας (Γ2). Ο κύριος στόχος του Έργου όσον αφορά το παραπάνω σενάριο εφαρμογής είναι η αντιμετώπιση της ανάγκης για τυποποιημένη εκπαίδευση και αποτελεσματική αυτο-αξιολόγηση στην ΕΝΓ ως Γ2, διεξάγοντας για το σκοπό αυτό διεπιστημονική έρευνα στις επιστήμες μηχανικού και στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Το SL-ReDu έχει διάρκεια τριών ετών, υλοποιείται με τη συνεργασία δύο τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής και του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών) και του Ερευνητικού Κέντρου «ΑΘΗΝΑ», και η χρηματοδότησή του γίνεται από το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας & Καινοτομίας.